divendres, 20 d’abril del 2018

FORMACIÓ PERMANENT


Tinc la sort que hem deixen acudir a totes les sessions de formació permanent,  i tot i que no es relaciona directament amb el meu pràcticum, l’he trobat molt interessant i m’agradaria deixar-ne una petita constància.

Anuncio alguna sessió per tal de veure a que es refereixen i em centraré en la última que és la més útil per el meu pràcticum.
Visita a l'Escola d'Aprenents, un centre que reben alumnes a partir dels 14 anys inadaptats a l'escola ordinaria i els permet la integració socio-laboral.
Un tema molt interessant però que considero que el seu enfocament hauria d'haver estat més pràctic.
Una conferència molt interessant i molt pràctica des del moment que són molts els professionals que admeten que molts problemes educacionals tenen el seu origen en la família.

Ara hem centro en la última sessió. La psicopedagoga de l'EAP  ens comenta que ens centrarem en el segon àmbit d’avaluació psicopedagògica:


1.       Anàlisi de la resposta educativa a l’aula.
2.       Anàlisi de la resposta d’aprenentatge de l’alumnat: motivació, nivell de competències curriculars, capacitats, estils i ritmes d’aprenentatge.
3.       Anàlisi de la situació familiar, social i dels grups d’iguals.


QUE AVALUAR

CAPACITATS
·         WISC/BADYG
·         CREA/TORRANCE
COMPETÈNCIES
·         CANALS
·         GALÍ
·         ACL
·         PROLEC
PERSONALITAT
·         TAMAI
·         BASC
·         SEDA
·         ENTREVISTA PERSONAL

A part d’aquestes tècniques, posa molt èmfasi en l’entrevista amb el professorat.
De tots aquests instruments trobo molt interessant incorporar el BASC en el meu treball.





Per últim analitzem dos casos i aprenem a interpretar els resultats del WISC:




1 comentari: